Медијација у вршњачкој групи, школска 2019/​20.


Пожаревачка гимназије из Пожаревца већ дуже времена сарађује са Удружењем грађана „Свет речи“ из Велике Плане не реализацији различитих пројекaта чији је циљ оснаживање младих и наставника за успешно решавање различитих животних питања. Бавили смо се корупцијом, насиљем младих у школи и посебно дигиталним насиљем. Наш сарадник је Јеленом Златкова, професорка српског језика и књижевности у Гимназији у Великој Плани и председница Удружења „Свет речи“.



Ове године смо се укључили у пројекат „Кул је да знаш! Вршњачком медијацијом против насиља“. У оквиру припремних активности изабрани ученици, тј. ученице Пожаревачке гимназије за учешће у пројекту, Милица Михајловић, Милица Радосављевић, Андреа Трбовић и Ања Марија Живановић написале су мотивациона писма у којима су изложиле своју жељу и заинтрересованост да учествују у пројекту. Пошто су ове ученице, претходне школске године прошле обуку из медијације, прихватиле су да на обуци у пројекту буду и у улози вршњачких едукатора.



Тродневна обука одржана је у Великој Плани од 15 до 17. септембра 2019. године. По четворо ученика из седам средњих школа учествовали су са својим професорима. Уз Пожаревачку гимназију у пројекту је Средња школа „Милоје Васић“ из Великог Градишта, Средња школа из Кучева, Гимназија из Велике Плане, Гимназија из Смедеревске Паланке, Средња школа из Деспотовца и Средња школа „Жикица Дамњановић“ из Смедеревске Паланке. Ученици су били смештени у хотелу „Вир“ у Великој Плани где се и одвијала обука. Уз учење о медијацији као техници ненасилног решавања сукоба ученици и професори су се дружили, размењивали искуства и сазнања у веома пријатној атмосфери.


Обуку је креирала, припремила и водила Живкица Ђорђевић, педагог у Пожаревачкој гимназији која овај програм од 2005. године реализује са ученицима у школи у којој ради. Пројектом су обухваћене додатне активности као што је континуирани рад Тима медијатора, упознавање вршњака са техником медијације кроз 20 радионица и организовање манифестација: „Спортом против насиља“, „Културом против насиња“ и „Музиком против насиља“. За завршетак пројекта планирана је Конференција која ће се одржати у Пожаревачкој гимназији и снимање филмова који се баве питањима конфликата, насиља и предностима које доноси медијација у њиховом решавању.


Занимљиве прилоге о пројекту и одржаној обуци објавили су: РТС, Телевизија Јасеница, Радио Бум 93 и Планамедија.

Обука за наставнике — Подршка ученицима из осетљивих група са посебним усмерењем на припаднике ЛГБТ популације, 26.8.2019.


У Пожаревачкој гимназији у Пожаревцу одржан је 26. августа 2019. године једнодневни семинар под називом:

ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА ИЗ ОСЕТЉИВИХ ГРУПА, СА ПОСЕБНИМ УСМЕРЕЊЕМ НА ПРИПАДНИКЕ ЛГБТ ПОПУЛАЦИЈЕ“.


Семинар су припремили и водили Живкица Ђорђевић, педагог и Алекса Адамовић, професор биологије.


Циљ обуке био је унапређивање компетенције наставника за пружање образовне, васпитне и саветодавне подршке ученицима из осетљивих група, а посебно припадницима ЛГБТ популације.


На семинару су обрађени садржаји који се односе на дискримнацију, осетљивост ученика и насиље коме су ови ученици изложени.


У раду су коришћене презентација и вежбе са обуке „Истополна оријентација у наставном и саветоданом раду“ који спроводи ЛАБРИС – организација за лезбејска људска права из Београда.


Семинар је протекао у пријатној и конструктивној атмосфери. Верујемо да ће нам стечена знања бити корисна у раду са ученицима и стварању атмосфере поверења и сигурности за све.

Кратки филм о учешћу Пожаревачке гимназије у пројекту “Подстицање демократске културе у школама”, школска 2018/​19.


Завршен пројекат “Подстицање демократске културе у школама”, школска 2018/​19.



Пожаревачка гимназија је била укључена у двогодишњи пројекат „Подстицање демократске културе у школама у Србији”, од априла 2017, до 5. марта 2019. када је одржана завшна конференција у Земунској гимназији у Београду.


Пројекат је реализовало Министарво просвете, науке и технолошког развоја Србије, Савет Европе и Европска унија. У пројекат је било укључено 20 школа из Србије – основне, средње стручне, гимназије и школе за децу која имају тешкоће у развоју.


У Пожаревачкој гимназији пројекат је реализован под називом: Отвори простор за отворени ум – Open Space Open Mind (OSOM), са посебним усмерењем на развој вештина важних за демократски културу: вештине слушања и опажања, вештине за сарадњу, знање и критичко разумевање себе. За реализацију пројекта у школи је формиран Тим од пет чланова. Током реализације у Тим је укључено још заинтересованих колега. Тим је прошао различите обуке путем конференција, семинара, посета, непосредне сарадње. Међу школама успоствљени су односи добре и продуктивне комуникације и сарадње. Тим је вршио имплементацију пројекта у школу путем информисања наставника, родитеља, ученика и представника локалне средине и организовањем различитих активности као што је Дан демократске културе. Пројекат је усмеравао на подизање квалитета редовних школских активности у наставном и ваннаставном раду у погледу развијања одабраних компетенција за развој и подстицање демократске културе.



На завршној конференцији, која је протекла у радној и свечаној атмосфери, члановима Тима уручени су сертификати за учешће и спроведене активности, а Пожаревачкој гимназији посебна табла која показује да је то школа која има ознаку демократске установе. Пројекат се од маја наставља за 40 нових школа којима ћемо бити подршка.

Данијела Жуковски, директорка Пожаревачке гимназије.

Истраживачка станица Петница, школска 2018/​19.

Истраживање о утицају популарних домаћих ‘јутјубера’ на животе тинејџера

У оквиру овог истраживања за мастер рад на Бечком универзитету, ауторка Катарина Станисављевић позвала нас је да учествујемо у њему. Ако сте расположени, попуните овај УПИТНИК. Резултате упитника објавићемо када истраживање буде готово.

Дан демократске културе у школама, 15.5.2018.

Пожаревачка гимназија из Пожаревца је једна од двадесет школа из Србије које учествују у пројекту „Подстицање демократске културе у школама“. Носилац пројекта је Савет Европе, а у Србији га реализује Министарство науке, спорта и технолошког развоја Републике Србије. Пројекат обухвата следеће области:

  • Спровођење правде;
  • Сузбијање корупције, привредног и оранизованог криминала;
  • Спречавање дискрииминације и заштита осетљивих група;
  • Механизми за координацију експертиза.

У Пожаревачкој гимназији ради се на оснаживању ученика и наставника у следећим компетенцијама:
1. Знање и критичко разумевање себе;
2. Опажање и слушање;
3. Сарадња.


У оквиру пројекта врши се оснаживање наставника и директора путем обука, студијских путовања и кроз организовање активности у школи.
Једна од активности је организовање јавног догаћаја под називом „Дан демократске културе“. 15. маја ове године организоване су целодневне активности. Организацију је урадио Тим за демократизацију школе и Ученички парламент. Током Дана демократске културе догодиле су се следеће активности:


1. Јавни час физике на коме су ученици секције за електронику и примењену физику са својом професорком Мајом Јовановић Глигоријевић приказали иновације у области роботике.



2. Изложба ликовних радова ученика школе и изложба радова из области карикатуре који су приспели на расписани конкурс.


3. Радионица и разговор са Добросавом Бобом Живковићем, нашим еминентним карикатуристом.



4. Представљање романа „Све је у реду“ домаћег писца Јасминке Петровић.



Активност је започела наступом Ансамбла Пожаревачке гимназије којим је руководила Јелена Ракић, професорка музичке културе. Представљање књиге и разговор са аутором водио је Ненад Милошевић, профеор српског језика и књижевности. Овај део програма употпунио је Немања Павловски говорењем „Бесмртне песме“ Мирослава Антића, ученик трећег разреда и члан драмске секције.


5. Дружење и разговор са карикатуристом и писцем.



Дан је протекао у веома пријатној и конструктивној атмосфери и уз учешће гостију из Средње школе Велико Градиште, Основне школе „Вељко Дугошевић“ из Турије, Основне школе „Академик Радомир Лукић“ из Милошевца, Удружења „Креативна педагогија“ из Пожаревца , наставника Пожаревачке гимназије и представника медије. Укупним радом, атмосфером и добром комуникацијом гостију, колега и ученика, дат је допринос развоју планираних компетенција.